Menu |
Opis
Star Wars: Empire
At War jest grą
strategiczną czasu rzeczywistego, powstałą w firmie developerskiej,
zrzeszającej twórców m.in. Dune 2: The Building of a Dynasty i Emperor:
Battle for Dune oraz trzeciej odsłony Civilization i pamiętnej
serii Command & Conquer. Niniejszy produkt stanowi zarazem
kolejną, po Star Wars: Force Commander i Star Wars: Galactic
Battlegrounds, próbę przystosowania kultowego uniwersum „Gwiezdnych
Wojen” do konwencji gatunku RTS. Początek wirtualnego
scenariusza umieszczono dwa lata przed wydarzeniami z czwartego epizodu (A
New Hope – Nowa Nadzieja) filmowej sagi George'a Lucasa, chociaż
warstwa fabularna zahacza również o część trzecią (Revenge of the Sith
– Zemsta Sithów). Zatem osią akcji jest konflikt pomiędzy Imperium
Galaktycznym i Sojuszem. W trakcie zabawy oglądamy więc mnóstwo
charakterystycznych jednostek bojowych, czyli m.in. maszyny kroczące AT-AT i
AT-ST, szturmowe statki klasy Acclamator, potężne Gwiezdne Niszczyciele,
zwinne Snowspeedery oraz oczywiście regimenty piechoty. Autorzy
zaimplementowali także nie pokazywane wcześniej w świecie elektronicznej
rozrywki oddziały w postaci np. gąsienicowych pojazdów TIE Crawler (myśliwce
TIE Fighter przerobione na czołgi). Dostępne teatry
działań militarnych obejmują zarówno powierzchnie rozmaitych ciał niebieskich
(lodowa pustynia na Hoth, bezkresne stepy na Dantooine etc.), jak i rozległe
przestrzenie międzyplanetarne (okolice księżyca Yavin 4 itp.). Rozgrywka
składa się natomiast z dwóch sekcji: najpierw planujemy, a potem atakujemy.
Naturalnie wszystko prezentowane jest w dopracowanym trójwymiarowym
środowisku. Twórcy przygotowali rozbudowany tryb multiplayer, zawierający
pojedynki i potyczki wieloosobowe. Ponadto, wzorem Warcraft III: Reign of
Chaos, wprowadzono globalny internetowy ranking najlepszych dowódców. |